.
vin
vin dekodér
+
vlož inzerát

přihlásit se

nápověda

Škoda

Modely zančky Škoda

105, 105, 110, 110, 120, 120, 1203, 1203, 125, 125, 130, 130, 135 Pick-Up, 135 Pick-Up, Fabia, Fabia, Fabia Praktik, Fabia Praktik, Favorit, Favorit, Felicia, Felicia, Felicia Pick-Up, Felicia Pick-Up, Forman, Forman, Octavia, Octavia, Octavia Tour Trumf, Octavia Tour Trumf, Praktik, Praktik, Roomster, Roomster, Superb, Superb, Yeti, Yeti,

Historie značky Škoda

Historie společnosti Škoda začíná v roce 1895, kdy se dva cyklisté, mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement, rozhodli založit malý podnik na výrobu jízdních kol (poté, co je neuspokojila reakce německé společnosti na jejich reklamaci vadného bicyklu). V roce 1899 začíná továrna Laurin & Klement vyrábět i motocykly, se kterými se účastní soutěží.

V roce 1905 se začíná vyrábět první model automobilu: Voiturette A; okamžitě se stává prodejním trhákem. Komerční úspěch působí, že se v roce 1907 automobilka mění na akciovou společnost. Za první světové války je podnik součástí válečné výroby.

Po válce se společnost nadále rozvíjí, kromě osobních vozidel vyrábí i nákladní, ale také např. letecké motory. S cílem podporovat další rozvoj (a překonat problémy následující rozsáhlý požár roku 1924) společnost hledá silného partnera. V roce 1925 pak dochází ke spojení se strojírenským podnikem Škoda. To znamená konec značky Laurin & Klement, postupně se přechází na jméno a znak Škoda.

I Škodu postihla velká hospodářská krize (v průběhu které došlo ke změně názvu na Akciová společnost pro automobilový průmysl – ASAP), po které však pokračovala úspěšná éra, kterou přerušila až německá okupace za druhé světové války, za které je továrna částí koncernu Hermann-Göring-Werke a vyrábí se zde zbraňové součásti a terénní vozidla. Výroba nákladních vozidel respektive nákladních automobilů a autobusů pod značkou Škoda ale pokračovala i po skončení 2. světové války. Tato výroba však byla z původního koncernu Škoda oddělena respektive direktivně převedena (v rámci velké reorganizace celého odvětví automobilového průmyslu) do jiných samostatných firem sídlících v Jablonci na Nisou a Mnichově Hradišti, nákladní vozidla byla později velmi známá pod svojí původní mateřskou značkou LIAZ (nyní opět tato značka patří do firemní skupiny koncernu Volkswagen). Výroba autobusů značky Škoda (a také značky Praga) byla ukončena tak, aby se jediným monopolním výrobcem autobusů v tehdejším Československu stal podnik Karosa sídlící ve Vysokém Mýtě.

Po druhé světové válce je automobilka oddělena od plzeňské části podniku Škoda a přeměněna na tzv. AZNP Mladá Boleslav („Automobilové závody, národní podnik“), přičemž je monopolním výrobcem osobních aut v tehdejším Československu. Kvůli omezeným možnostem styku se zahraničím je postupně patrné zaostávání v moderních technologiích. Automobily Škoda nejsou na západních trzích konkurenceschopné a významně se prodávají pouze ve východním bloku.

Po roce 1989 bylo rozhodnuto o vstupu silného zahraničního partnera, v roce 1990 se jím stala velká německá automobilka Volkswagen (druhým finalistou byl Renault, mezi dalších 22 zájemců patřily např. firmy BMW, Fiat, General Motors). Vláda o tom rozhodla 9. prosince 1990 a spojení se uskutečnilo 16. dubna 1991, čímž se Škoda stala čtvrtou značkou koncernu (vedle značek VW, Audi a Seat). Škoda byla opět přejmenována, tentokrát na Škoda, automobilová akciová společnost.

Technologický skluz se závodu podařilo brzy dohnat a dnes, pod značkou Škoda Auto, se automobily Škoda úspěšně prodávají na trzích celého světa. Automobilka provozuje vlastní vysokou školu (ŠAVŠ) a odborná učiliště. Automobily Škoda se účastní automobilových soutěží rallye (se závodním speciálem Fabia S2000).

Dne 13. července 2006 vyrobila Škoda Auto desetimiliontý vůz v historii značky.

Škoda Auto je v současnosti největším českým exportérem.

zdroj: cs.wikipedia.org

Nejnovější inzeráty značky Škoda (všechny inzeráty)

výkon objem barva palivo karoserie rok výroby stav km země původu
7.12.2017

Škoda Superb r.v. 2009, 2.0TDi 125kw + DSG, TOP

Škoda Superb r.v. 2009, 2.0TDi 125kw + DSG, TOP 125 kW 1968 ccm šedá nafta Sedan rv 2009 265 420 km Česká republika
Cena: 235.000 Kč
23.11.2017

Škoda Octavia

Škoda Octavia 77 kW 1896 ccm modrá nafta Sedan rv 2006 241 000 km Jiná
Cena: 75.000 Kč
21.11.2017

Škoda Octavia

Škoda Octavia 77 kW 1598 ccm černá nafta Kombi rv 2010 231 000 km Jiná
Cena: 159.000 Kč
19.11.2017

Škoda Octavia

Škoda Octavia 77 kW 1600 ccm modrá nafta Kombi rv 2012 215 000 km Jiná
Cena: 199.000 Kč
3.11.2017

Škoda

Škoda 142 kW 2800 ccm černá LPG Sedan rv 2004 345 000 km Česká republika
Cena: 29.000 Kč
+ vložit inzerát
Zonky - na auto od lidí